Kodlama Atölyesi

KODLAMA ATÖLYESİ

Bilgisayar yazılım programının ilk adımı olan kodlama; bilgisayarda yazılım, uygulama ve web sitesi oluşturmayı mümkün kılan bir dilde elektronik olarak yazmak anlamına geliyor. Yüzlerce kodlama dili var. Uzmanlara göre, küçük yaşta kodlama eğitimi almak çocuğun bilişimsel ve algoritmik düşünme becerilerini geliştiriyor. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selçuk Özdemir’e göre, kodlama bilen bir kişi bilgisayarları, bilgisayarlı makineleri programlayarak onlara istediği işleri yaptırabilir, bu cihazlara yeni özellikler, görevler ekleyebilir. Özdemir, kodlamanın gelecekteki işleviyle ilgili ise şunları söylüyor: “Bugünün çocuklarının büyüdüklerinde, uzun zamandır depolanan ‘büyük veri’ ile uğraşması ve her alanda doğru kararlar verebilmek için o büyük veriyi analiz edip anlamlı sonuçlara ulaşması gerekiyor. Büyük veriyle uğraşmasını beklediğimiz yakın geleceğin yetişkinlerinin sahip olması gereken en önemli zihinsel araçlardan birisi, kodlama ve onun getireceği algoritmik (sistematik) düşünme becerisi olacak. Bir anlamda, kodlama becerisi çocuklarımıza etraflarını saran bilgisayarlı makinelerle ve büyük veri yığınları ile iletişime geçmelerini, onlara ne yapmaları gerektiğini emredebilmelerini ve onlardan gelen sinyalleri anlayabilmelerini sağlayacak yeni bir ‘dil’ becerisi olacak. İngiltere Eylül 2013’te yaptığı değişiklikle ‘kodlama’yı müfredata ekledi. İngiltere Eğitim Bakanlığı, bilgi ve iletişim teknolojileri dersinin müfredatını 5-6 yaş grubu için üç ayrı basamakta düzenledi. ABD’de de kodlama eğitimi ilk, orta ve liselerde veriliyor. Birçok ülke, çocuklara kodlama ve algoritmik düşünme becerisini kazanabilmeleri için ünlü simaların katıldığı ulusal kodlama şenlikleri, robot tasarım/ kodlama yarışmaları gibi çeşitli yöntemler geliştiriyor.

Çocuklar İçin Kodlama Eğitimi Neden Önemli?

Teknolojik bir hayatın içinde doğan ve yetişen çocuklarımız eğlenme, oyun oynama, ders çalışma, aile ve arkadaş iletişimlerini tablet ve telefonlar üzerinden yapıyorlar. Çocuklar okullarında da birinci sınıftan itibaren tabletleri kullanıyorlar. Çocukların hayatına soktuğumuz bu cihazların normal zamanlarda da kullanımını engelleyemeyiz. Aksine engellemek yerine, teknolojiyi kullanarak yetişen genç nüfusu doğru şekilde eğiterek akıllı cihazları kontrolleri altına almalarını sağlamalıyız. Kodlama eğitimi de bu noktada büyük önem kazanıyor.

Dış mekân çalışmaları ile çocukların açık havada özgürce oyunlar oynamalarını ve doğayla doğrudan etkileşim kurmalarını desteklemeyi amaçlıyoruz. Çocukların, su, toprak ve çeşitli malzemelerle keşifler yapabilecekleri doğal alanlar; kendi sebzelerini yetiştirebileceği ‘bahçe alanları’; bedensel koordinasyon ve denge geliştirebilecekleri oyun alanları ve ekipmanları tasarladık. Bu çerçevede eğitim sürecinde hem yöresel hem de ulusal ve uluslararası temel eğitsel öğelere de yer vermeyi hedefliyoruz.

TÜMEVARIM EĞİTİM VE ÖĞRETİM DE KAZANAN SİZ OLUN